AAA-Magasinet

    Nettmagasinet det lønner seg å lese.
     

    Kompass selger profilering i Google

    Kompass har tatt konsekvensen av at store brukergrupper søker i Google, og kan med bakgrunn i sin seriøse posisjon som rådgivende selskap nå også tilby forskjellige varianter av profilering i Google.

    google

    Generell internettmarkedsføring og søkeoptimalisering blir viktige områder  for selskapet fremover. – Vi føler vi er godt posisjonert for dette i markedet, sier Rune Mediaas i Kompass Norge AS.

    Tre produkter

    Kompass kan tilby PPW (Pay per word), PPC (Pay per click) – samt SEO  (søkeoptimalisering) av egne hjemmesider. Dette siste går blant annet ut på å forbedre selskapets plassering i Google. Via rankingrapporter kan kunden så se inngående rapporter om trafikken til deres sider. I tillegg kan man også se hvor besøket kommer fra, hvor lenge de har vært der osv.

    En kjempekombinasjon

    – Ved å tilby profilering i både Kompass og Google, føler vi å kunne tilby det beste til de fleste, sier Rune Mediaas. Han viser oss samtidig en rapport fra en kunde – som via eget program viser hvor trafikken til firmaets egne hjemmesider kommer fra. Her går det frem at Google topper klart blant søkemotorene, mens Kompass topper blant databasene. Med andre ord: Profileringsmessig en kjempekombinasjon.

    – Til tross for alle fordelene med Kompass, vet man jo at store brukergrupper søker i Google. Fordelingen private/B2B er her er dog mer uklar, og Kompass har tatt konsekvensen av dette, avslutter Rune Mediaas.

    Profesjonell analyse, søkeoptimalisering av firmaets hjemmesider

    INTRODUKSJONSPRIS   KR. 2.900 (eks.mva.)

    Flere opplysninger: Rune Mediaas, Kompass Norge AS. Mobil: 909 43 258. E-post: rm@kompass.no 

    Et Bisnode-selskap

    – Kompass inngår i Bisnode-konsernet og er søsterselskap til Dun & Bradstreet, DirektMedia og Soliditet. Kompass ble etablert i 1946 og har vært i Norge siden 1968, da de startet opp i samarbeid med Industriforbundet og Norges Eksportråd.