AAA-Magasinet

    Nettmagasinet det lønner seg å lese.
     

    Fra D&B til Soliditet: Solide fordeler både for kunder og konsulenter

    – Systemene er enda mer brukervennlige for kundene. Vi har nå hovedsaklig egenutviklede, optimalt kundetilpassede systemer. Dette er til stor fordel både for våre kunder og for oss rådgivere, som også har fått klarere arbeidsoppgaver.

    Arve Høiby AAA Soliditet 464

    Arve Høiby er salgskonsulent på Innesalg i Soliditet, som i hovedsak betjener det store SMB-markedet. Han forteller at differensieringen mellom Dun & Bradstreet og Soliditet går smertefritt, særlig når man forklarer kundene hvorfor dette er gjort og hvilke fordeler det gir.

    LES MER OM VÅRE INTERNASJONALE PRODUKTER HER

    Skiller lokalt og globalt – fortsatt best på kredittsjekk

    En kjapp repetisjon: Soliditet er fra 1. juni 2010 merkevaren mot kunder som har behov for norsk og nordisk kreditt- og forretningsinformasjon, mens Dun & Bradstreet er merkevaren mot kunder som trenger globale løsninger.

    Merkevare fra 1908

    Ved å rendyrke vårt fokus på lokale løsninger kan vi utvikle vår ekspertise, mener Høiby. – Kvaliteten på vår informasjon er minst like god, om ikke enda høyere. Som rådgivere er vi stolte av merkevaren Soliditet, som jo oppsto i Sverige så tidlig som i 1908.

    Øker ekspertisen

    – Har kundene fått med seg dette navnebyttet og hvilke kundefordeler det innebærer? – Mange har det, men selvfølgelig ikke alle. Kunder flest er jo mest opptatt av at produktet tilfredsstiller deres behov, og ikke hva det heter. Men vi forteller jo om endringen og at det å skille to segmenter helt klart bare øker vår ekspertise.

    Raskere produktutvikling

    – Hvordan kan dette nye skillet gjøre Soliditet-tjenestene bedre? – Vi merker allerede at endringer og utvikling av produkter går raskere. Vi bruker kortere tid fra planlegging til konkrete endringer, ikke minst takket være vår inhouse IT-avdeling. Nå har vi hovedsaklig egenutviklede online-systemer, nøye tilpasset kundenes behov.

    Ingen negative effekter

    – Et hovedprinsipp ved overgangen til Soliditet på lokalmarkedet var – og er – at ingen kunder skal oppleve noe negativt ved dette, poengterer Høiby. – Navnebyttet har ikke ført til prisstigning, ingen nedetid og ingen endringer på kundetilganger (identer), integrasjoner, produktløsninger eller kundeavtaler/betingelser.

    Ny Soliditet-nettside

    En ny, rendyrket Soliditet-nettside (www.soliditet.no) er kommet i tillegg til Dun & Bradstreet-nettstedet www.db24.no. Den nye nettsiden oppdateres kontinuerlig, blant annet med AAA-magasinet. De tre A-ene refererer selvfølgelig til Soliditets unike ratingsystem.

    Innovativ målsetting

    Som Nordens største innen kreditt- og forretningsinformasjon hadde konsernledelsen en innovativ målsetting da skillet mellom merkevarene D&B og Soliditet ble lansert 1. juni 2010:

    ”Når vi nå skiller merkevarene våre lokalt og globalt, betyr dette større fleksibilitet til å utvikle og markedsføre nye produkter tilpasset lokale eller globale behov. Dette er i tråd med vår målsetting om å være markedets mest innovative selskap”.

    Først i verden

    – Responsen fra kundene og våre egne konsulenter tyder på at dette går etter planen, avslutter Arve Høiby i Soliditet, som ikke unnlater å nevne at Soliditet var først i verden med et databasert ratingsystem for å vurdere et foretaks økonomiske styrke og betalingsevne. Bare så det er nevnt – og ikke glemt!

    Mer informasjon:

    Kontakt salgskonsulent Arve Høiby. Mobil: 975 81 387. E-post: arve.hoiby@soliditet.no